Co-branding Strategie
August 11, 2023

First Amsterdam X VIAVAI

3.5x

ROI

500

Extra producten verkocht

First Amsterdam wilde graag samenwerken met toonaangevende fashion brands in de scene. MarketLeap is aan de slag gegaan om de juiste potentiële partners op een rijtje te zetten.

First Amsterdam is opgericht in 2021 met als missie om sneaker liefhebbers langer te kunnen laten genieten van hun favoriete schoenen.

Hun liefde voor sneakers in samenhang met deze missie resulteerde in een veelzijdig aanbod aan duurzame en ECO-vriendelijke schoonmaakproducten welke volledig gemaakt zijn van natuurlijke ingrediënten en materialen.

First Amsterdam wilde graag samenwerken met toonaangevende fashion brands in de scene. MarketLeap is aan de slag gegaan om de juiste potentiële partners op een rijtje te zetten. Hoog op dit lijstje stond VIAVAI. Een snelgroeiend fashion merk gefocust op sneakers. Ze boden nog géén eigen lijn aan in schoenverzorging producten en daarom zagen wij daar een mooie kans.

De Samenwerking

Na onze eerste contactpoging kwam er dan ook al snel een positieve reactie van de product developer van VIAVAI. Zij zagen dezelfde kansen als wij en we besloten om in juni een fysieke meeting in te schieten bij Van der Valk op de Zuidas om de details van een samenwerking te bespreken.

Samen met de eigenaar van First Amsterdam gingen we deze meeting in en al snel werd duidelijk dat er een hele leuke match was tussen de twee merken. Na een waardevol gesprek zijn we naar de tekentafel gegaan en hebben we de details van de samenwerking op papier gezet. We hebben gekozen voor co-branding, dus beide brands verwerkt in de producten. Een win-win situatie met een lange termijn samenwerking als doelstelling.

Het resultaat

VIAVAI neemt 3 schoenverzorging producten op in het assortiment. Private labeled in de VIAVAI huisstijl, maar wel “powered by First Amsterdam” op de verpakking verwerkt. Zo groeit First Amsterdam ook mee in naamsbekendheid. Daarnaast gaan de 2 merken elkaar ook versterken middels social media exposure.

VIAVAI gaat de producten vanaf 2024 verkopen via de website, en de producten zijn vanaf dan ook te koop bij de 500+ VIAVAI dealers in heel Europa.

Deze branddeal belooft naast stralende sneakers ook veel goeds voor de toekomst van beide merken. Wij zijn trots op deze gerealiseerde partnership tussen deze twee fantastische merken

Interessante Case Studies

Bekijk een paar van onze interessante case studies. Deze resultaten hebben wij behaald voor onze partners.

Leverage-network strategie

STOBE X Croky Chips

Dit is hoe Stobe Beamers 300% meer omzet draaide dankzij één deal.
Lees Meer..

20x

ROI

550

Extra producten verkocht
Zhou Yi Schoenmakers
Founder STOBE BEAMERS
Retail Strategie

Pora & Co De Winkelstraat In

We besloten om een retail plan op te zetten. Pora&Co moest over een tijd beschikbaar zijn bij alle kwalitatieve fotowinkels van Nederland en België.
Lees Meer..

4.5 X

ROI

1500

Extra producten verkocht
Rick Breed
Founder Pora & Co
Co-branding Strategie

First Amsterdam X VIAVAI

First Amsterdam wilde graag samenwerken met toonaangevende fashion brands in de scene. MarketLeap is aan de slag gegaan om de juiste potentiële partners op een rijtje te zetten.
Lees Meer..

3.5x

ROI

500

Extra producten verkocht
Joris Gaarthuis
Founder First Amsterdam
leverage-network strategie

DEPLAY & Albert Heijn

MarketLeap heeft een lucratieve samenwerking gerealiseerd tussen het speelgoedmerk DEPLAY en Albert Heijn.
Lees Meer..

12x

ROI

450

Extra producten verkocht
Luuk Waterschoot
Founder DEPLAY

Zullen we samenwerken?

Boek een vrijblijvend oriëntatiegesprek in.